دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

آخرین نظرات

۲۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

درخت ماکادمیا گرانترین خشکبار جهان

قیمت:20000ریال

درخت ماکادمیا گرانترین خشکبار جهان

این مقاله بصورت word در اختیار شما قرار گرفته شده است، و مطالبی در خصوص تاریخچه و توجیه اقتصادی درخت ماکادمیا بیان گردیده است.

بخشی از مقاله:

ماکادمیا درختی است که میوه آن گرانترین و مرغوبترین خشکبار جهان به شمار می رود.این گیاه بومی استرالیایی است و در جنگل های بارانی و مکانهای مرطوب نزدیک نهرها رشد خوبی دارد. آفتاب کامل با اندکی سایه برای گیاه مناسب است و عملکرد مغز را افزایش می دهد. اما اگر کشت تجاری آن مد نظر نباشد، سایه را به آسانی تحمل می کند.گیاه به خشکی مقاوم است، باد، سرمای شدید و شوری را نمی تواند بپذیرد. همچنین نیازی به خاک حاصلخیز ندارد. در هر ترکیب خاک از سبک تا سنگین اما با زهکشی خوب رشد می کند. مزیت اقتصادی این گیاه، اندک بودن هزینه نگه داری آن است.زیرا نیازی به آبیاری ندارد ( به صورت دیم پرورش می یابد) نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم است. میوه های آن پس از رسیدن شروع به ریزش کرده و برداشت آن دستی و آسان است.

ماکادمیا از نظر بازرگانی در استرالیا، جنوب آفریقا و آمریکای مرکزی یکی از تولیدات مهم کشاورزی به شمار می رود. کشت تجاری آن در استرالیا و هاوایی در سطحی گسترده انجام می گیرد .در کالیفرنیا به عنوان یک گیاه زینتی پرورش می یابد. آمریکا بزرگترین مصرف کننده ماکادمیا است. مغز ماکادمیا در انواع شکلات کیک و بستنی به کار می رود. همچنین از روغن مغز ماکادمیا می توان در صنایع آرایشی و بهداشتی سود جست. از آنجا که میوه ماکادمیا بیش از 72% اسید چرب غیر اشباع دارد، این خشکبار می تواند افزودنی مناسبی برای رژیم غذایی روزانه، جهت کاهش کلسترول خون باشد و این میوه را می توان به صورت خام، بوداده، با نمک، بی نمک و یا به عنوان چاشنی در غذا مصرف کرد.

صرفنظر از اهداف بازرگانی پرورش ماکادمیا، این درخت همیشه سبز، بلند و گسترده با عمری طولانی و گلهایی بسیار خوشبو، گیاهی زینتی مناسب می تواند باشد.

هم اینک در ایران تعدادی از گونه های این گیاه در منطقه ای از شمال کشور به چشم می خورد و شرایط رشد این گونه درختی در ایران از جنبه اقتصادی در دست بررسی است .

بخش های مقاله:

1- تاریخچه

2- عملکرد

3- توجیه اقتصادی

4- مصارف ماکادمیا

5- خواص ماکادمیا

6- خواص ماکادمیا

7- مسایل اقتصادی ماکادمیا

8- جایگاه ماکادمیا در بازار جهانی خشکبار

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله درخت ماکادمیا گرانترین خشکبار جهان را دانلود فرمایید.


خرید فایل
آشنایی با کودها و کاربردشان

قیمت:20000ریال

آشنایی با کودها و کاربردشان

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی درباره انواع کودهای جامد و مایع و کاربدشان در کشاورزی مورد بحث گردیده است.

بخشی از مقاله:

اکثر کودهای به کاربرد شده در نیوزلند به شکل جامد هستند. جدول زیر راهنمای کلی برای کاربرد کاربرد کودهای n وp وk وs که بیشتر استفاده می گردد می باشد.محصولات  گنجانده شده، محصولات قلیایی هستند.این محصولات در زمانی که به تنهایی یا به صورت یک ترکیب (ترکیب با دیگر محصولات) استفاده می شوند نیاز های مواد مغزی را برای اثر حالت ها بر آورده می کنند. برای سهولت, ترکیبات استاندارد و ترکیبات این محصولات قلیایی تهیه و به عنوان طرح استاندارد کود فروخته می شود. مثال ها شامل اسید فسفریک ÷تاسیم و مقداری از محصولاتsuperplus و magphos  می باشد.

افزودننی ها مانند عناصر کم اهمیت می توانند به عنوان ترکیبات خاص و مورد نیاز و ترکیبات محصولات  قلیایی گنجانده شوند که طرح های غیر استاندارد کود هستند و می تونند  برای  بر آورد نیاز های خاص تولید شوند.

محصولات از سوپر (خوب) حل شدنی و سوپر سه گانه تا محصولات آزاد دیر اثر که تنها اگرph کمتر 6 و میزان بارندگی بیشتر از 800mm  باشد و در حالت حفظ  و نگهداری استفاده شوند, طبقه بندی می گردند. سوپر فسفات نیز شامل s است  و خمل کننده ایداآلی برای افزودنی ها و عناصر ناچیز است . PوS مواد مغذی اصلی مورد نیاز خاک های چوپانی هستند.

پتاس می تواند به بیشتر محصولات قلیایی مانند سوپر برای دادن مقداری از نسبت های K و P افزودنه شود. فرمول استاندارد در برگیرنده پتاس در بسیاری از جاها استفاده نی شئد. 15 در صد پتاس شامل 8 درصد K باضریب یک Pو 12 می باشد. 3 درصد پتاس شامل 15 درصد K با ضریب  تقریبا 2 می باشد. این محصولات در مزارع لبنیاتی و مزارعی که از آن لبنیات تهیه می شود . چراگاه های علوفه خشک و علوفه سیلو شده و محصولاتی که دوستدار K زیاد هستند (مانند کیوی)زیاد استفاده پتاس بیشتر موباتتاس استفاده شود.

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، میتوانید مقاله آشنایی با کودها و کاربردشان را دانلود فرمایید.


خرید فایل
بررسی روشهای مختلف تیغ زنی بر عملکرد و بقای گیاه دارویی آنغوزه

قیمت:20000ریال

بررسی روشهای مختلف تیغ زنی بر عملکرد و بقای گیاه دارویی آنغوزه

در این مقاله که در قالب word عرضه می گردد، مطالبی سودمند در خصوص گیاه داروئی انغوزه ارائه گردیده است.

بخش هایی از مقاله:

آنغوزه با نام علمی Ferula assa-foetida L از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان است. این گیاه علفی, چند ساله و منوکارپیک است به طوری که در طول رویش فقط یکبار به گل می رود و سپس دوره رویشی آن خاتمه می یابد. ریشه این گیاه شیره ای را در خود ساخته و ذخیره می کند که با عمل تیغ زدن مورد بهره برداری قرار میگیرد. این شیره مصارف دارویی داشته و جهت تهیه داروهای ضد انگل, ضد تشنج و قاعده آور مورد استفاده قرار می گیرد. این مطالعه در مرتع آنغوزه منطقه خمروت شهرستان زرند ( واقع در شمال غرب کرمان ) به منظور تعیین بهترین روش تیغ زنی برای گیاه دارویی آنغوزه انجام شد . در این تحقیق اثرات پنج روش تیغ زنی عرضی ( شاهد ) , دو طرفه , یکطرفه , طولی و تلفیقی ( ترکیبی از یکطرفه و طولی ) برروی عملکرد شیرابه دهی و بقای گیاه آنغوره در قالب طرح کاملا تصادفی در پنج تکرار مورد بررسی قرارگرفت . نتایج تجزیه واریانس نشان دادکه اثر تیمارها (روشهای تیغ زنی ) بر عملکرد شیرابه و بقای گیاهان تیغ خورده در سطح احتمال ۱/۰ درصد معنی دار بود .

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله بررسی روشهای مختلف تیغ زنی بر عملکرد و بقای گیاه دارویی آنغوزه را دانلود فرمایید.


خرید فایل
کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی

قیمت:10000ریال

کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی

در این مقاله که در قالب word عرضه می گردد، مطالبی درباره خواص و تاثیر آب مغناطیسی در کشاورزی و میزان محصول مورد بررسی قرار گرفته است.

بخشی از مقاله:

با وجود آن‌که آبیاری سطحی به‌عنوان روش غالب در جهان محسوب می‌گردد، ولی به لحاظ نیاز به ارتقاء کالائی مصرف آب و افزایش روزافزون هزینه تأمین آب و نیز محدودیت منابع در دسترس، تمایل دولت‌ها به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته برای کاربرد آبیاری تحت‌فشار را افزایش داده است.

در حال حاضر آب شیرین به‌عنوان یک کاای اقتصادی، نقش اساسی را در تولیدات کشاورزی، صنعتی و تأمین نیازهای بهداشتی و شرب در سطح جهان ایفاء می‌کند. در کشور ما در بخش کشاورزی به‌عنوان محور توسعه، سرمایه‌گذاری‌های متنابهی به‌کار گرفته شده تا تمامی پتانسیل منابع آب قابل استحصال کشور در چرخه تولید وارد شود و لذا در این راستا مدیریت مؤثر عرضه و تقاضا و مصرف آب برای افزایش بهره‌وری از این منابع قابل دسترس نقش کلیدی خواهد داشت.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله کاربرد آب مغناطیسی در کشاورزی را دانلود فرمایید.


خرید فایل
آشنایی با گیاه شاه توت

قیمت:10000ریال

آشنایی با گیاه شاه توت

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی درباره کاشت و داشت و برداشت گیاه شاه توت بیان گردیده است.

فهرست مطالبی که در مقاله آمده است:

گیاه شاه توت

شناسنامه

شرح گیاه

نیاز های اکولوژیک

آب و هوا

آبیاری

خاک

کود

ازدیاد

قلمه

قلمه زدن چوبی

قلمه سبز

کاشت

داشت

هرس

مبارزه با آفات و بیماری ها

برداشت

دامنه انتشار

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با گیاه شاه توت را دانلود فرمایید.


خرید فایل
آشنایی با سم پاش میکرونر

قیمت:20000ریال

آشنایی با سم پاش میکرونر

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی درباره تاریخچه سم پاش میکرونر، کاربردهای آن و انواع آن بیان گردیده است.

مقدمه مقاله:

باتوجه به مشکلات عدیده کار با سمپاش‌های مرسوم از جمله ایجاد ذرات بسیار غیریکنواخت، مصرف آب و سم زیاد، تأثیرپذیری کم سمپاشی و نیاز به قطعات یدکی گران قیمت همراه با قیمت خرید اولیه بالا ایده استفاده از دیسک چرخان (Spining Disc) برای ایجاد ذرات ریز و یکنواخت 60 سال قبل ارائه گردید. زمانی که یک فرد انگلیسی به نام ادوارد بالس در جاده‌ای خیس با ماشین خود به سمت منزل می‌رفت و چرخ‌های ماشین‌های کناری آب جاده را به صورت ذراتی ریز به شیشه‌های اتومبیل او پرتاب می‌نمود، او مشاهده کرد که مقدار کمی از آب توسط چرخ‌های اتومبیل به صورت ذرات ریز

و در عین حال یکنواخت شیشه‌های ماشین او را کاملاً پوشاند. وی دریافت که اگر همین اصل در سمپاشی گیاهان بکار رود مقدار کمی از محلول سم می‌تواند پوششی کامل و یکنواخت را بر روی گیاهان ایجاد نماید. یکی از کمپانی‌های معتبر که نقش اصلی را در تولید انواع سمپاش‌های میکرونر داشته است، کمپانی میکرون (MICRON) در انگلستان به مدیریت آقای بالس بوده از سال 1975 تلاش‌های ارزنده‌ای در تولید و عرضه انواع سمپاش‌های میکرونر داشته است.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با سم پاش میکرونر را دانلود فرمایید.


خرید فایل
وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران

قیمت:30000ریال

وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران
 

در این مقاله که در قالب pdf عرضه گردیده است، مطالبی درباره استفاده از ماشین آلات در کشاورزی و سطح مکانیزاسیون کشاورزی در ایران گنجانده شده است.

مقدمه مقاله:

محدودیت منابع در بخش کشاورزی اهمیت انتخاب فناوریهای مناسب جهت استفاده کامل و بهینه از منابع کمیاب و گران را در تولید مواد غذایی فراوان و ارزان نشان می دهد .فناوریهای مکانیکی با غلبه بر محدودیت های فنی و اقلیمی از یک سو و محدودیتهای زمانی از سوی دیگر ، امکان افزایش سطح زیر کشت و تولید بخش کشاورزی را میسر کر دهاند . در حقیقت، فناوریهای مکانیکی امکان کاربردی شدن دستاوردهای تحقیقاتی را در شاخه های مختلف کشاورزی فراهم ساختهاند. در نتیجه ، مکانیزاسیون کشاورزی از یک انتخاب و یک جایگزینی ساده ماشین به جای نیروی کار به ضرورت ی جهت افزایش بهره وری استفاده از سایر نهادهها تبدیل شده است.

در ایران از چندین دهه گذشته ماشین آلات کشاورزی وارد مراحل مختلف عرصه تولید شده و جزء لاینفک ساختار کشاورزی گردیده است . ولیکن در سالهای گذشته ت أمین ماشین آلات کشاورزی با مشکلات و فراز و نشیب های بسیاری همچون عرضه نامتناسب ماشین آلات کشاورزی با نیاز بخش کشاورزی و آثار منفی این مسئله بر پیکره بخش رو به رو بوده است. این مشکل نه تنها باعث ت حقق نیافتن برنامه های مکانیزاسیون بخش کشاورزی شده، بلکه در بسیاری مواقع حتی جوابگوی میزان استهلاک ماشین آلات نیز نبوده است . این وضعیت در سالهای گذشته به بحران مکانیزاسیون معروف گردید . هر چند برای برون رفت ازاین بحران در قانون برنامه پنجساله سوم ، طی بند الف ماده 109 ، تکلیفی برای بخش
کشاورزی و صنایع و معادن در نظر گرفته شد ه و با تدوین آیین نامه اجرایی این بند، اقداماتی در این باره صورت گرفته است، لیکن این بحران هنوز به قوت خود باقی و ارائه راه حل قطعی نیازمند شناخت کامل از مکانیزاسیون کشاورزی است.
مطالعه حا ضر بر مطالعات کتابخانه ای و استفاده از آمار و اطلاعات مستند بویژه آمار و 83 استوار است . در این مطالعه ابتد ا به مفهوم فناوری ، فناوری - اطلاعات سالهای 1368 مکانیکی واهداف آن پرداخته شده و سپس از شاخصهای ضریب مکانیزاسیون ودرجه مکانیزاسیون برای بررسی وضعیت مکانی زاسیون کشاورزی در سالهای گذشته استفاده گردیده است. آنگاه آثار سیاستهای چندسال اخیر دولت بر میزان ماشین آلات و آثار کمبود آن در بخش از یک سو و بر قیمت ماشین آلات و تسهیلات پرداختی برای خرید ماشین آلات از سوی دیگر بررسی شده و سرانجام تنگناها ی مکانیزاسیون کشا ورزی به صورت نموداری ارا ئه گردیده است. 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران را دانلود فرمایید.


خرید فایل
آشنایی با جایگاه پروار بندی گوسفند

قیمت:10000ریال

آشنایی با جایگاه پروار بندی گوسفند

در این مقاله که به صورت word عرضه می گردد، مطالبی درباره زمین محل احداث پرواربندی و خواص زمین از نظر رطوبت، میزان آفتاب گیری و ... تجهیزات مورد نیاز و دیگر مطالب کاربردی قرار گرفته است.

بخشی از مقاله:

جایگاه مناسب جهت پراربندی :

هر چند گوسفند از نظر جا کم توقع است و به تاسیسات گرانی نیاز ندارد و در صورت داشتن تغذیه مناسب در برابر نا ملایمات جوی مقاوم و بردبار است ، ولی باید در احداث ساختمان نگهداری گوسفندان پرواری نکات فنی و بهداشتی را رعایت نمود . به طور کلی باید شرایط زمین ، درجه حرارت ، رطوبت و وضعیت آب منطقه بررسی شود ، چرا که گوسفندان از کوران باد و رطوبت زیاد رنج می برند .

پرورش گوسفند در مقایسه با پرورش گاو به تجهیزات و امکانات کمتری احتیاج دارد و در اکثر کشورهای دنیا گوسفندان در بیشتر ایام سال به صورت آزاد پرورش می یابند و در فصل زمستان و ایام نا مساعد هوا در محیط های بسته به سر می برند. گوسفند حیوانی است که تنها از کوران باد و رطوبت نامناسب رنج میبرد و در برابر بسیاری از تغییرات جوی بردبار و مقاوم است. پس از احداث جایگاه باید به دسترسی آسان آب توجه داشت چرا که آب نیاز اولیه است.

قسمت های لازم دیگر

اتاق توزین دام، پشم چینی، بسته بندی پشم، ذخیره علوفه، توزین، نگهداری مواد کنسانتره و یا روزانه، محل تهیه غذای روزانه، نگهداری کود، نگهداری گوسفندان مریض، حمام دام، اتاق شیردوشی، اتاق کارگر و دفتر.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله آشنایی با جایگاه پروار بندی گوسفند را دانلود فرمایید.


خرید فایل
ماشین های برداشت در کشاورزی

قیمت:30000ریال

ماشین های برداشت در کشاورزی

در این مقاله که به صورت word در اختیار شما قرار گرفته است، مطالبی درباره انواع ماشین برداشت از برداشت علوفه تا برداشت چغندر قند به همراه مزایا و معایب و همچنین نحوه استفاده از دستگاه ها آمده است.

بخش هایی از مقاله:

ماشینهای برداشت

ماشینهای برداشت علوفه خشک کردنی شامل ماشینهایی است که درمراحل مختلف تهیه علوفه خشک موردنیازاست درحالیکه ماشینهای برداشت علوفه سیلوکردنی شامل ماشینهایی است که برای قرارگرفتن گیاهان سبزآبدارداخل سیلوهامورداستفاده قرار می گیرد.

ماشینهایی که برای تهیه علوفه خشک موردنظرشیراستفاده می شودعبارتنداز:دروگرها، ساقه کوبها (کاندیشینرها)شانه ها (ریک ها) بسته بندها (بیلرها)دربعضی مراتع بارکن ها، توده سازها و ادوات جابجایی انباز مورداستفاده قرارمی گیرد.

دروگرها:

گرچه دروگرهابرای درو علفهای مخصوص تهیه علوفه خشک طراحی شده اندامادر مزرعه ازآنهامعمولاً برای قطع علفهای هرزدراطراف ساختمانها،داخل نهرها،کنارپرچینها درو مراتع وحتی ازبین بردن بقایای گیاهی نیزاستفاده می شود.

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکتروینک، مقاله ماشین های برداشت در کشاورزی را دانلود فرمایید.


خرید فایل
آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت عدس و خواص آن

قیمت:20000ریال

آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت «عدس» و خواص آن

در این مقاله که در قالب word عرضه گردیده است، مطالبی در خصوص گیاه شناسی ، ترکیبات شیمیای، خواص و نحوه کاشت و داشت عدس بیان شده است.

مطالب آورده شده در مقاله:

1- قدمت تاریخی استفاده از عدس در کشوهای مختلف

2- گیاه شناسی عدس

3- ترکیبات شیمیایی عدس

4- خواص داروئی

5- طرز استفاده

6- مضرات عدس

7- آب و هوای مناسب جهت کاشت عدس

8- نحوه کاشت

9- تاریخ و طرز کاشت 

10- عملیات داشت

11- عملیات برداشت

12- آفات و بیماری های عدس

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله ارزشمند آشنایی با نحوه کاشت، داشت و برداشت «عدس» و خواص آن را دالنود فرمایید.


خرید فایل