دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

آخرین نظرات

وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ب.ظ
وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران

قیمت:30000ریال

وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران
 

در این مقاله که در قالب pdf عرضه گردیده است، مطالبی درباره استفاده از ماشین آلات در کشاورزی و سطح مکانیزاسیون کشاورزی در ایران گنجانده شده است.

مقدمه مقاله:

محدودیت منابع در بخش کشاورزی اهمیت انتخاب فناوریهای مناسب جهت استفاده کامل و بهینه از منابع کمیاب و گران را در تولید مواد غذایی فراوان و ارزان نشان می دهد .فناوریهای مکانیکی با غلبه بر محدودیت های فنی و اقلیمی از یک سو و محدودیتهای زمانی از سوی دیگر ، امکان افزایش سطح زیر کشت و تولید بخش کشاورزی را میسر کر دهاند . در حقیقت، فناوریهای مکانیکی امکان کاربردی شدن دستاوردهای تحقیقاتی را در شاخه های مختلف کشاورزی فراهم ساختهاند. در نتیجه ، مکانیزاسیون کشاورزی از یک انتخاب و یک جایگزینی ساده ماشین به جای نیروی کار به ضرورت ی جهت افزایش بهره وری استفاده از سایر نهادهها تبدیل شده است.

در ایران از چندین دهه گذشته ماشین آلات کشاورزی وارد مراحل مختلف عرصه تولید شده و جزء لاینفک ساختار کشاورزی گردیده است . ولیکن در سالهای گذشته ت أمین ماشین آلات کشاورزی با مشکلات و فراز و نشیب های بسیاری همچون عرضه نامتناسب ماشین آلات کشاورزی با نیاز بخش کشاورزی و آثار منفی این مسئله بر پیکره بخش رو به رو بوده است. این مشکل نه تنها باعث ت حقق نیافتن برنامه های مکانیزاسیون بخش کشاورزی شده، بلکه در بسیاری مواقع حتی جوابگوی میزان استهلاک ماشین آلات نیز نبوده است . این وضعیت در سالهای گذشته به بحران مکانیزاسیون معروف گردید . هر چند برای برون رفت ازاین بحران در قانون برنامه پنجساله سوم ، طی بند الف ماده 109 ، تکلیفی برای بخش
کشاورزی و صنایع و معادن در نظر گرفته شد ه و با تدوین آیین نامه اجرایی این بند، اقداماتی در این باره صورت گرفته است، لیکن این بحران هنوز به قوت خود باقی و ارائه راه حل قطعی نیازمند شناخت کامل از مکانیزاسیون کشاورزی است.
مطالعه حا ضر بر مطالعات کتابخانه ای و استفاده از آمار و اطلاعات مستند بویژه آمار و 83 استوار است . در این مطالعه ابتد ا به مفهوم فناوری ، فناوری - اطلاعات سالهای 1368 مکانیکی واهداف آن پرداخته شده و سپس از شاخصهای ضریب مکانیزاسیون ودرجه مکانیزاسیون برای بررسی وضعیت مکانی زاسیون کشاورزی در سالهای گذشته استفاده گردیده است. آنگاه آثار سیاستهای چندسال اخیر دولت بر میزان ماشین آلات و آثار کمبود آن در بخش از یک سو و بر قیمت ماشین آلات و تسهیلات پرداختی برای خرید ماشین آلات از سوی دیگر بررسی شده و سرانجام تنگناها ی مکانیزاسیون کشا ورزی به صورت نموداری ارا ئه گردیده است. 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در ایران را دانلود فرمایید.


خرید فایل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی