دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

آخرین نظرات

رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای وانواع ساقه گیاهان

پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴ ب.ظ
رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای وانواع ساقه گیاهان

قیمت:20000ریال

رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای وانواع ساقه گیاهان

در این مقاله که در قالب سه مقاله مجزا به صورت word عرضه گردیده است، مطالبی درباره رده بندی گیاهان تک لپه ای و دو لپه ای و انواع ساقه گیاهان گنجانده شده است.

بخشی هاز مقاله:

نگاه اجمالی

شکل کلی ساقه مخروطی شکل است. یعنی در ناحیه که در سطح خاک قرار دارد. قطر بیشتری دارد و در انتها باریک است. بعضی از گیاهان نیز ساقه استوانه‌ای دارند. ساقه در زندگی گیاه نقشهای مختلف و بسیار مهمی دارد که عبارتند از : نگهداری ، هدایت ، تولید بافتهای جدید ، اندوختن مواد فوتو سنتز  را بر عهده دارند. ساقه به گیاه استحکام می‌بخشد و برگها را بوسیله شاخه‌ها در سطوح مختلف نگه می‌دارد.  گل و میوهنیز به گونه‌ای روی شاخه‌ها قرار دارند. ساقه مسیر انتقال آب و نمکهای کانی از ریشه به برگهاست
ساقه برخی گیاهان قادر است مواد گوناگون را در بافتهای خود ذخیره کند. مثلا ساقه نیشکر ، قند و ساقه زیرزمینی سیب زمینی  نشاسته و ساقه گون ، کتیرا را ذخیره می‌کند. ساقه با تولید بافتهای جدید در رشد طولی و قطری آن نقش دارد. یاخته‌های سطحی یاخته‌های جوان که دارای کلروفیل‌اند می‌توانند همانند برگ عمل فتوسنتز را انجام دهند. اما این نقش در زندگی گیاه اهمیت چندانی ندارد. ساقه‌ها عموما از لحاظ بافت نگاهدارنده غنی هستند اما ساقه‌های آبی نیازی به بافت نگهدارنده ندارند، از اینرو نرمند.

تقسیم بندی ساقه‌ها

ساقه‌ها را از نظر محیط زندگی به سه نوع تقسیم می‌کنند. ساقه‌های آبی ، ساقه‌های هوایی و ساقه‌های زیرزمینی. ساقه‌های هوایی و زیرزمینی بر حسب طول عمر ، نوع گیاه و نیاز به حفاظت در برابر تغییرات اقلیمی محیط و نحوه رشد به چند نوع تقسیم می‌کنند.
 

  • ساقه بازدانگان و دو لپه‌ایهای چوبی : گردو، سیب ، کاج ،بلوط.
  • ساقه گیاهان دو لپه‌ای علفی: نخود،لوبیا، آفتابگردان ، شمدانی.
  • ساقه گیاهان تک لپه‌ای:مارچوبه، گندم، جو، ذرت ، نخل.
  • ساقه‌های تغییر شکل یافته: ساقه زیرزمینی سیب زمینی، پیاز، ساقه خزنده توت فرنگی  و زنبق.

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله رده بندی گیاهان تک لپه ای و دولپه ای و ساقه گیاهان را دانلود فرمایید.
 


خرید فایل
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۱۷
  • ۱۴۳ نمایش

نظرات (۱)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی