دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

آخرین نظرات

۲۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

بررسی صادرات پسته ایران چالشها و رهیافتها

قیمت:20000ریال

بررسی صادرات پسته ایران چالشها و رهیافتها

در این مقاله که به صورت PDF در اختیار شما قرار گرفته است. مطالب بسیاری درباره صادرات، بازار هدف، کیفیت تولید پسته و ... آورده شده است.

چکیده:

پسته، مهم ترین محصول صادراتی بخش کشاورزی ایران است. این محصول، به دلیل ارزآوری، ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و سایر جنبه های اقتصادی، بسیار با اهمیت است. در این مطالعه، که با هدف بررسی روند صادرات پسته و شناخت استرارژی صادراتی پسته ایران(طی سالهای 2002-1970) انجام گرفته، از معیار RCAI استفاده شده است. و هم چنین، تابع عرضه صادرات پسته، براورد شده است. نتایج نشان دادند که ایران از سال 1993 به دلیل حساسیت و دنبال کردن پاره ای از سیاست ها، در عرضه تولید و تجارت پسته، به یک استراتژی صادراتی نزدیک شده است و پایداری درامد پسته نیز این امر را پابت می کند. ولی در بین کشورهای صادرکننده پسته آمریکا از یک استاتژی صادراتی منظم و دقیقتری نسبت به رقبا برخوردار بوده است.

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل ارزشمند را بدست اورید.


خرید فایل

پایان نامه پسته

۲۸
فروردين
پایان نامه پسته

قیمت:30000ریال

پایان نامه پسته

در مقاله که به صورت word در یک فایل zip ارائه گردیده است. موضوعات متنوعی در قالب کاشت، نگهداری و برداشت محصول پسته و باغات آن بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش از مقاله:

تاریخچه: 

تولید پسته درایران سابقه تاریخی دارد و شاید قدیمیترین سن دآن را بتوان سفرنامه هرودت مورخ نامی یونان (420-480ق م) دانست که در مورد پسته و وضعیت آن درایران بحث نموده است.

نام پسته درکلیه زبانها و کشورهای مختلف ریشه فارسی آن مشتق شده است و این خود نشانه ای است برآنکه دنیا اگر پسته رامی شناسد وحتی اگر چنانچه درحال حاضر معدودی از کشورهای دنیا اقدام به تولید و یا صدور آن می نمایند تجربیات اولیه خودرا ازکشور ما داشته اند.

از جمله شواهدی که برای صدق مطالب فوق می توان ارایه داد کتیبه های موجود در ابنیه تاریخی یونان است که درآنها به پسته اشاره شده است.

براساس اسناد موجود انتشار درخت پسته در اروپا و سواحل مدیترانه مربوط به سده اول میلادی است که بوسیله یکی از امپراطوران رم بنام (ویته لیوس) از ایران به روم و سایر نقاط اروپا برده شده است. 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این پایان نامه را دریافت نمایید.


خرید فایل
مقاله کشت محصولات در گلخانه

قیمت:20000ریال

مقاله کشت محصولات در گلخانه

در این مقاله که به صورت word عرضه گردیده است. مطالبی در خصوص محل احداث گلخانه و شرایطی خاص انواع گیاهان و گلخانه مناسب آن و ... سخن به میان امده است.

بخش هایی از مقاله:

● کشت گلخانه ای

هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور ، دمای روزانه ، دمای شبانه ، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارند . برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد ، طوفان های ویرانگر ، سرما و یخبندان و ..... از طریق ساختمانی بنام گلخانه هستیم که به عنوان محیط کنترل شده مطرح می گردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار ، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سود آورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز طلب می کند . با توجه به سرمایه گذاری زیادی که در این زمینه صورت می گیرد فقدان مدیریت صحیح در احداث گلخانه ، انتخاب مکان ، نوع گلخانه و پوشش آن باعث عدم بهره وری مناسب از سرمایه و امکانات خواهد شد .

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود مقاله کشت محصولات در گلخانه را دریافت نمایید.


خرید فایل
آشنایی با انواع گلخانه

قیمت:20000ریال

آشنایی با انواع گلخانه

این مقاله در قالب word  در اختیار شما دوستان قرار می گیرد و موضوعات متنوعی مانند انواع گلخانه ، انواع کشت گلخانه ای و ... را در بر میگیرد.

بخش هایی از مقاله:

مقدمه:

احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی از قرن 17 میلادی در اروپا آغاز و در سالهای اخیر به منظور استفاده بهینه از منابع خاک وآب و یا اشتغال زایی در سراسر جهان گسترش یافته است.

این صنعت در استان اصفهان از سال 1340 در منطقه فلاورجان با گلخانه های چوبی شروع شــــده و هم اکنون با احداث گلخانه های مدرن در سراسر استان, انواع محصولات نظیر خیار, گوجه فرنگی, فلفل دلمه ای رنگی, طالبی گلخانه ای, توت فرنگی, انواع گلهای شاخه بریده مانند رُز, ژربرا و. . . در حال تولید است که علاوه بر تأمین بازارهای داخلی استان, به سایر استانها و مقداری نیز به  خارج از کشور صادر می گردد.

برای اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان احداث گلخانه در استان, سازمان جهادکشاورزی اصفهان مجموعه ای تحت عنوان (آشنایی با کشت های گلخانه ای) تدوین نموده که حاوی اطلاعات اجمالی از انواع محصولات گلخانه ای سازه ها و چگونگی صدور پروانه تأسیس گلخانه می باشد. که امید است مورد استفاده علاقه مندان تولیدات محصولات گلخانه ای قرار گیرد.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، مقاله انواع گلخانه را دانلود فرمایید.


خرید فایل
آشنایی با آفات و بیماری های سبزی و صیفی

قیمت:10000ریال

آشنایی با آفات و بیماری های سبزی و صیفی

این مقاله در قالب word عرضه می گردد. مطالبی جهت آشنایی شما دوستان در مورد آفات و بیماری های سبزی و صیفی در این مقاله گنجانده شده است.

بخشی هایی از مقاله:

مقدمه:

امروزه با توجه به اینکه فوائد واهمیت سبزی تاحد پیشگیری از بیماریهایی چون سرطان تشخیص داده شده ، مصرف آن برای عموم افراد نه تنها مفید بلکه الزامی است.

ازجمله اهداف تولید سبزیجات درمنزل عبارتند از:

1-      دراختیارداشتن سبزی تازه

2-      تهیه سبزی به قیمت ارزانترازبازار

3-      داشتن یک سرگرمی بعد ازفراغت ازکارهای خسته کننده روز

برای مهیا کردن زمین وکشت سبزی نکات زیر را باید مورد توجه قرارداد:

1-      زمین باید غنی ازمواد غذایی باشد که با تعویض خاک باغچه واضافه کردن کود حیوانی وآلی می توان آن را اصلاح کرد.

2-      زمین مورد نظرجهت کشت سبزیجات به منظوراستفاده بیشترازنورآفتاب بهتراست که  زیرسایه درختان  نباشد.

3-      محل باغچه باید جهت آبیاری به آب دسترسی داشته باشد.

4-      زمین حتی الامکان نزدیک منزل باشد.

5-      به منظور استفاده بیشترازنور آفتاب بهتراست که زمین روبه جنوب باشد.

6-      محل سبزیکاری باید ازدسترس حیوانات مصون باشد که برای این کارباید ازسیم خاردار یا حصاراستفاده کرد.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود مقاله آفات و بیماری های سبزی و صیفی را دریافت نمایید.


خرید فایل
آموزشِ پرورش و تولید میگوی آب شیرین

قیمت:20000ریال

آموزشِ پرورش و تولید میگوی آب شیرین

در این فایل که در قالب word تهیه شده است هر آنچه درباره پرورش و تولید میگو باید بدانید آموزش داده شده است.

بخش هایی از مقاله:

این مقاله اطلاعات کلی در مورد بیولوژی و تکثیر و پرورش میگوی آب شیرین ارائه می­دهد. میگو در چرخه زندگی خود دارای چهار شکل مشخص است: تخم ، لارو ، پست لارو ، و بالغ.

در این مقاله به شرح مختصر هر یک از مراحل فوق و ویژگیهای آن ، خصوصاً ، کیفیت آب مورد نیاز ، وسایل و عملیات تفریخگاه (هچری)، تغذیه ، وسایل و روشهای پرورش ، استراتژی مدیریت استخرها ، انواع استخرها و روشهای پرورش ، بیماریها ، مشکلات پرورش میگوی آب شیرین پرداخته شده است.

● بیولوژی میگوی آب شیرین

▪ پراکنش

گونههای میگوی آب شیرین جنس Macrobrachium در سراسر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان پراکندهاند. اینگونهها در اغلب آبهای شیرین داخلی شامل دریاچهها ، رودخانــهها، باتلاقها ، نهرهای آبیاری ، کانالها و استخرها و حوزهها یافت میشوند. اغلب گونهها در مراحل نخستین چرخه زندگیشان به آب لب شور نیاز دارند و بنا بر این در آبهایی یافت میشوند که مستقیم یا غیر مستقیم به دریا میپیوندند، هر چند بعضی از آنها چرخه زندگیشان را در دریاچههای داخلی آب شور یا آب شیرین کامل میکنند. بعضی از گونهها ، رودخانههایی با آب شفاف را ترجیح میدهند، در حالی که بعضی دیگر در آبهای بسیار گلآلود یافت میشوند.

▪ چرخه زندگی :

برای رشد ، تمام میگوهای آب شیرین (مانند سایر سختپوستان) بطور منظم اسکلت خارجی یا پوسته خود را میاندازند. این فرآیند به پوست اندازی موسوم است و با افزایش ناگهانی در اندازه و وزن همراه است. چهار شکل مشخص در چرخه زندگی میگوی آب شیرین وجود دارد: تخم ، لارو ، پست لارو ، و بالغ .

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل مورد نظر را دریافت کنید.

 


خرید فایل
کشت گوجه فرنگی در گلخانه

قیمت:20000ریال

کشت گوجه فرنگی در گلخانه

این مقاله در قالب word عرضه شده است. که در آن موضوعات متنوعی مانند: انواع کشت گلخانه ای، طول کشت، دمای مناسب برای گوجه فرنگی و ... بیان شده است.

بخش هایی از مقاله:

▪ طول دوره جوانه زنی:

طول دوره جوانه زنی تا ظهور برگ های لپه ای در سطح خاک معمولا ۶ روز است واز ۴ تا ۶ هفته نشاء آماده انتقال به زمین اصلی است . برای اینکه بذر گوجه فرنگی بتواند به خوبی جوانه زده و رشد نماید تا زمان رشد مطلوب بوته بهتر است آن را در محل خزانه نگهداری نمود که هم در استفاده از امکانات گلخانه بتوان صرفه جویی کرد و هم گیاه بتواند در ابتدا رشد خوبی داشته باشد. به همین منظور قسمتی از گلخانه را برای گلدان های نشاء در نظر گرفته و یا محلی را برای خزانه انتخاب می کنیم انتخاب گلدان مناسب که حجم ریشه درون آن به خوبی فعالیت کند حائز اهمیت است . دما رطوبت نور فاصله بوته ها نقش مهمی در رشد یک گیاه سالم در خزانه را دارد . برای مثال سطحی برابر ۱۰×۱۰ سانتی متر برای هر بوته باید در نظر گرفت . ضمنا باید از محلهایی استفاده کرد که کاملا ضد عفونی شده و آفات و بیماری ها در محل نشاء موجود نباشد.

▪ دمای مناسب:

بهترین دما برای جوانه زنی ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد و بعد از جوانه زنی دما را تا ۲۴ درجه در مواقع روز و ۱۸ درجه در هنگام شب تقلیل می دهیم.با توجه به اینکه بیشترین فعالیت ریشه ها در عمق ۳۰ سانتی متری خاک می باشد قبل از انتقال نشاء های گوجه فرنگی به زمین اصلی باید بسترهای مناسب که تا عمق ۸۰ سانتی متری قابلیت نفوذ ریشه را داشته باشد محیا نمود در این صورت باید علف های هرز را پیش از انتقال نشاء حذف و پاکسازی نمود و بخصوص از دو گیاه سس و گل جالیز نباید غافل گردید که این دو مشکلات فراوانی را برای گیاه ایجاد می نمایند .بهتر است با رویت سس یا گل جالیز آنها را از کنار بوته جدا کرده و پاکسازی نمود آنگاه مواد آلی و کودهای شیمیایی را در اندازه مناسب و با راهنمایی آزمایشگاه های خاک شناسی تدارک دیده و استفاده نمود . بهترین ph برای گوجه فرنگی ۵/۸ تا ۵/۵ می باشد و تراکم کشت را ۲ تا ۵/۲ بمته در متر مربع می توان انتخاب نمود.

هم اکنون پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
مقاله ارقام گوجه فرنگی و ویژگی های آنها

قیمت:20000ریال

مقاله ارقام گوجه فرنگی و ویژگی های آنها

در این مقاله که به صورت word می باشد. در این مقاله 31 نوع گوجه فرنگی مورد بررسی قرار گرفته است. تغذیه ، افروزنش، فاصله کاشت، گلدهی و به میوه نشستن، عوامل مؤثر بر کیفیت، برداشت و پس از برداشت مورد بررسی علمی قرار گرفته است.

بخش هایی از مقاله:

توضیح دو رقم اول:

1- کالیبرا : رشد نامحدود، یک گوجه فرنگی جدید با دورة زندگی طولانی، گیاه از رشد خوب و قوی و قابلیت قرار گرفتن مناسب میوه ها برخوردار است. وزن متوسط 160 گرم، میوه ها ترد و دارای رنگی زیبا و یکنواخت و به شکل کروی مایل به بیضی، در تمامی فصول کشت مورد استفاده قرار می گیرد و با هورمون ها سازگار و عملکرد بالایی دارد.

2- کنزو : رشد نامحدود، گیاه قوی به رنگ سبز تیره از تیپ گیاهان باز با برگهای افقی، میوه ها سفت و ترد با دورة زندگی طولانی و وزن بین 140ـ150 گرم، میوه ها به رنگ روشن و کروی شکل می باشند و برای دوره های کشت طولانی مناسب هستند.

قسمتی از بخش های تکمیلی مقاله:

عوامل مؤثر بر روی کیفیت میوه :

کیفیت میوة گوجه فرنگی گلخانه ای تحت تأثیر عواملی است که در زیر به طور خلاصه به آنها اشاره می شود:

1ـ رنگ میوه :

رنگ دارای اثر زیادی بر روی رفتار مصرف کننده است. مصرف کننده ها معمولاً رنگ میوه را با کیفیت چشایی آن مرتبط می سازند. بنابراین، تولید میوه ای با رنگ یکنواخت و مطلوب برای جلب رضایت مصرف کننده ضروری می باشد. گوجه فرنگی در رنگهای قرمز، صورتی، زرد و نارنجی در دسترس است. این رنگها به کارتنوییدهایی بستگی دارد که در گلبولهای معلق کوچک واقع در گوشت میوه موجود هستند.

غلظت کارتنوییدها در طی رسیدن میوه عمدتاً به دلیل افزایش 460 برابری در غلظت لیکوپن، 12 برابر افزایش می یابد. پریکارپ خارجی در میوة گوجه فرنگی بیشترین کاروتنویید را دارا است.

 

هم اکنون می توانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

قیمت:20000ریال

کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

کتاب به صورت word  عرضه شده است. در قالب دو فصل به موارد مختلفی درباره کشت گوجه فرنگی و واریته های مناسب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی و برداشت آن پرداخته است.

بخشهایی از دو فصل کتاب:

« فصل اول »

شیوه ی کاشت گوجه فرنگی جهت صنایع تبدیلی

واریته های ویژه فرآورش :

معمولاً نوع واریتة گوجه فرنگی ویژه ای را کارخانه داران باتجربه به زارعین توصیه می کنند. این توصیه بر این اصل استوار است که فرآورده حاصل از گوجه فرنگی تمام مشخصات لازم را داشته باشد. علت شرکت فرآورندگان در کار کشت و کار گوجه فرنگی بدین دلیل است که تعداد معدودی از محصولات زراعی می توانند خصوصیات لازم برای فرآورش را داشته باشد. امروزه واریته های متعددی از گوجه فرنگی برای فرآورش به وجود آمده و هر روز موفقیت های چشمگیرتری حاصل می شود.

در سال های اخیر متدهای تازه ای در زمینة راندمان در هکتار، مقاومت در مقابل امراض و بهبود روش کاشت و حفاظت آن به وجود آمده است. اکنون تولیدکنندگان گوجه فرنگی بیشتر و بهتر از زمانهای سابق گوجه فرنگی برداشت می کنند. با توسعه واریته های مناسب برداشت مکانیکی، برداشت سریعتر صورت می گیرد. واریته هایی که مکانیکی برداشت می شوند دارای خصوصیت رسیدن یکنواخت هستند. در ضمن واریته هایی اخیراً ارائه شده است که میزان مواد جامد آنها بسیار بالاتر از انواع معمولی می باشد.

« فصل دوم »

سیستم ها و متدهای برداشت گوجه فرنگی :

برداشت :

موفقیت تمام کشاورزان در برداشت منعکس است و میزان موفقیت حداکثر بازدهی و برگشت از محصول می باشد.

برداشت دستی: جمع آوری، بارگیری و حمل و نقل گوجه فرنگی برای برداشت، بخش مهمی از هزینه های تولید که حدود 75 درصد تمام ساعت کاری تولید محصول است، را تشکیل می دهد. کیفیت محصول بستگی به چیدن صحیح و حمل آن دارد. معمولاً تعداد دفعات برداشت به وسیله واریته و شرایط آب و هوایی تعیین می شود، ولی باید به گونه ای ععمل شود که تعداد دفعات برداشت به حداقل ممکن برسد. ولی بین چهار تا شش بار در اکثر فصول کافی است اما بعضی از اوقات تا 10 بار نیز ممکن است افزایش یابد. نباید فقط به مشاهده تصادفی اکتفا کرد.

میوه های رسیده اغلب ممکن است در زر بوته و برگها قرار گیرد. همیشه باید دقت کرد که گوجه هایی که در اول فصل می رسد روی بوته پوسیده نشود، زیرا چنین کاری باعث تجمع کپک ها و آلودگی بقیه گوجه ها می شود. بنابراین چنین محصولی باید حتماً برداشت شود. گرچه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

 

هم اکنون میتوانید پس از پزداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
مقاله روابط آب خاک و گیاه

قیمت:20000ریال

مقاله روابط آب خاک و گیاه

این مقاله در قالب word تهیه شده است و موضوعات علمی مؤثر در رشد گیاه و رابطه بین آب خاک و رویش گیاه مورد بررسی قرار گرفته است.

بخشی از مقاله:

پتانسیل آب

            آب قابل استفادهٔ خاک

            جذب و حرکت آب

            سیستمی که ماهیت آب و حرکت آن را در خاک و گیاه بیان می‌کند بر مبناء روابط انرژی پتانسیل استوار است. وقتی که آب از یک منطقه دارای انرژی پتانسیل زیاد به یک منطقه دارای انرژی پتانسیل کم حرکت می‌کند ، این آب دارای توان انجام کار است. انرژی پتانسیل یک سیستم آبکی (Aqueos) ، در مقایسه با انرژی پتانسیل آب خالص قیاس می‌شود. چون آب در گیاه و در خاک معمولاً به‌علت دارا بودن مواد محلول (Solutes) ، از نظر شیمیائی خالص نیست و از نظر فیزیکی به‌علت کشش‌های قطبی ، نیروی ثقل ، و فشار ، انرژی پتانسیل آن کمتر از آب خالص می‌باشد انرژی پتانسیل آب در گیاه و خاک را پتانسیل آب می‌نامند که با حروف یونانی سای (ψw) نشان داده می‌شود و به‌صورت نیرو بر واحد سطح بیان می‌شود. واحد اندازه‌گیری آن معمولاً بار یا پاسکال (Pa) ، می‌باشد. یک‌بار مساوی ۱۰ به توان ۵ پاسکال یا ۱۰ به توان ۶ دین بر سانتی‌متر مربع یا ۹۹/۰ اتمسفر و یا ۱۰ به توان ۲ ژول بر کیلوگرم می‌باشد. آب خالص دارای پتانسیل آب صفر بار می‌باشد. پتانسیل آب در خاک و گیاه معمولاً کمتر از صفر بار می‌باشد. یعنی مقدار آن منفی است. هر چقدر این مقدار بیشتر منفی باشد پتانسیل آن کمتر است:     

            پتانسیل آب گیاه و خاک حاصل جمع چند پتانسیل به شرح زیر مى‌باشد:  

                        ψw = ψm + ψs + ψp + ψz

 

هم اکنون میتوانید پس از پرداخت الکترونیک، لینک دانلود این فایل را دریافت نمایید.           


خرید فایل