دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

دنیای فایل گوگل

دانلود فایل های کمیاب

آخرین نظرات

کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ
کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

قیمت:20000ریال

کتاب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

کتاب به صورت word  عرضه شده است. در قالب دو فصل به موارد مختلفی درباره کشت گوجه فرنگی و واریته های مناسب صنایع تبدیلی گوجه فرنگی و برداشت آن پرداخته است.

بخشهایی از دو فصل کتاب:

« فصل اول »

شیوه ی کاشت گوجه فرنگی جهت صنایع تبدیلی

واریته های ویژه فرآورش :

معمولاً نوع واریتة گوجه فرنگی ویژه ای را کارخانه داران باتجربه به زارعین توصیه می کنند. این توصیه بر این اصل استوار است که فرآورده حاصل از گوجه فرنگی تمام مشخصات لازم را داشته باشد. علت شرکت فرآورندگان در کار کشت و کار گوجه فرنگی بدین دلیل است که تعداد معدودی از محصولات زراعی می توانند خصوصیات لازم برای فرآورش را داشته باشد. امروزه واریته های متعددی از گوجه فرنگی برای فرآورش به وجود آمده و هر روز موفقیت های چشمگیرتری حاصل می شود.

در سال های اخیر متدهای تازه ای در زمینة راندمان در هکتار، مقاومت در مقابل امراض و بهبود روش کاشت و حفاظت آن به وجود آمده است. اکنون تولیدکنندگان گوجه فرنگی بیشتر و بهتر از زمانهای سابق گوجه فرنگی برداشت می کنند. با توسعه واریته های مناسب برداشت مکانیکی، برداشت سریعتر صورت می گیرد. واریته هایی که مکانیکی برداشت می شوند دارای خصوصیت رسیدن یکنواخت هستند. در ضمن واریته هایی اخیراً ارائه شده است که میزان مواد جامد آنها بسیار بالاتر از انواع معمولی می باشد.

« فصل دوم »

سیستم ها و متدهای برداشت گوجه فرنگی :

برداشت :

موفقیت تمام کشاورزان در برداشت منعکس است و میزان موفقیت حداکثر بازدهی و برگشت از محصول می باشد.

برداشت دستی: جمع آوری، بارگیری و حمل و نقل گوجه فرنگی برای برداشت، بخش مهمی از هزینه های تولید که حدود 75 درصد تمام ساعت کاری تولید محصول است، را تشکیل می دهد. کیفیت محصول بستگی به چیدن صحیح و حمل آن دارد. معمولاً تعداد دفعات برداشت به وسیله واریته و شرایط آب و هوایی تعیین می شود، ولی باید به گونه ای ععمل شود که تعداد دفعات برداشت به حداقل ممکن برسد. ولی بین چهار تا شش بار در اکثر فصول کافی است اما بعضی از اوقات تا 10 بار نیز ممکن است افزایش یابد. نباید فقط به مشاهده تصادفی اکتفا کرد.

میوه های رسیده اغلب ممکن است در زر بوته و برگها قرار گیرد. همیشه باید دقت کرد که گوجه هایی که در اول فصل می رسد روی بوته پوسیده نشود، زیرا چنین کاری باعث تجمع کپک ها و آلودگی بقیه گوجه ها می شود. بنابراین چنین محصولی باید حتماً برداشت شود. گرچه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

 

هم اکنون میتوانید پس از پزداخت الکترونیک، لینک دانلود فایل را دریافت نمایید.


خرید فایل
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۱/۲۸
  • ۱۹۲ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی